Kinneberg: - Jobb med de momentene du ønsker å forbedre

24.05.2020 Norges Orienteringsforbund

VM-vinner på mellomdistanse, Eskil Kinneberg, oppfordrer til å ta tak i sine svake punkt.

 

 


Eskil Kinneberg kommer med treningsråd.

 

2017_WOC_Eskil_Kinneberg_114-470.jpg

 

Etter krevende tider med sterke føringer fra helsemyndighetene på hva vi kan foreta oss for å begrense smitte av corona-viruset, er det nå myknet opp på restriksjonen og det er mulig å delta på mindre løp.

Likevel kan en dra nytte av tips fra landslagsløperne da det fortsatt er en stund til vi kan håpe på det som gjerne betegnes som viktige konkurranser eller hovedarrangement.


Tidligere har vi hørt med en rekke løpere, som du kan se via linkene nedenfor.
 

Under linkene gir vi ordet til VM-vinner på mellomdistanse fra 2018, Eskil Kinneberg.

 

Jørgen Rostrup

Kamilla Olaussen

Silje Ekroll Jahren

Victoria Hæstad Bjørnstad

Elias Jonsson

Lukas Liland

Håvard Eidsmo

Eirik Langedal Breivik

Olav Lundanes

Audun Heimdal

Malin Sandstad

Andrine Benjaminsen

Kasper Fosser

Gaute Hallan Steiwer

Sigrid Alexandersen

Dag Blandkjenn

Magne Dæhli

Einar Melsom
 


Eskil Kinneberg er utfordret på noen kjappe spørsmål:

 

Hvilke konsekvenser får korona-situasjonen for dine løp, samlinger og trening?


- Det meste av løp og treningssamlinger er avlyst, men den daglige treningen er omtrent som vanlig (Eskil Kinneberg bor i Sverige med mindre strenge restriksjoner fra helsemyndighetene red. anm.).


- Det er litt restriksjoner på hvor mange som får samles og slikt, men ikke noe som egentlig påvirker den daglige treningen så mye.


Hvordan trener du nå?

- Jeg trener som vanlig og som jeg har gjort hele vinteren.


- Vanligvis hadde jeg løpt en del konkurranser, men her i Sverige får vi fortsatt samles for å trene hardøkter så det blir en del konkurranselike treninger istedenfor.


Hva anbefaler du for elite, ungdom/junior og mosjonister når det gjelder trening?


- Foreløpig tenker jeg det er bra å fortsette vintertreningen en stund til.


- Finn noen momenter å forbedre og jobb med dem, så er man enda litt bedre når konkurransene begynner igjen.

 

Hvordan skal en holde på motivasjonen? (når en ikke vet hva som kan bli første konkurranse)


- Det er litt vanskelig for meg å gi bra tips siden jeg kan trene som vanlig. Flytte til Sverige kanskje…

 

- Om man har noen tester eller hardøkter man pleier å kjøre kan det være bra for å se att man fortsetter å forbedre seg.


- Det synes i alle fall jeg er motiverende.